Deprem Sonrası Eğitim Hayatına Dönüş
Bildiri
Çalışmanın amacı deprem farkındalığının oluşturarak depremin eğitim sistemine etkilerini ve depremden sonra yaşanan zorlukların iyileştirilmesine yönelik eğitim kurumlarının yapabileceklerini incelemektir. Doküman incelemesi şeklinde yürütülen çalışmada “depremden sonra eğitim” ile ilgili alan yazındaki çalışmalar incelenmiş, bu çalışmalardaki sorunlar ve öneriler incelenmiştir. Yapılan araştırma sonucunda depremin insanlar üzerinde fiziksel etkilerinin yanı sıra psikolojik ve sosyolojik etkilerinin de dikkate alınması gerektiği görülmüştür. Deprem sonrası öğrencilerin öğrenmeye odaklanma zorlukları yaşayabilecekleri, davranış değişiklikleri gösterebilecekleri, uyku sorunlarıyla karşılaşabilecekleri, korku ve kaygı gibi duygusal sıkıntılar yaşayabilecekleri ortaya çıkmıştır. Afet veya felaket sonrası eğitimin yeniden inşa edilmesi aşamalı bir süreçtir ve paydaşların bir araya gelmesi sağlanarak bu sürecin etkili yönetilmesi eğitimin geleceği için önemlidir.
Songül Karabatak, Müslim Alanoğlu
#depremsonrasıeğitim